Geen verbinding meer Extern Bureaublad en FTP.
Nawaz
2008-01-21 09:44:01 UTC
Hallo,
Ik had twee verbindingen tussen mijn computer op het werk en huis via
internet gemaakt. Extern Bureaublad en FTP. Ze hebben maanden lang zonder
problemen gewerkt. Maar nu ineens beide verbindingen werken niet meer. Ik
dacht aan de Firewalls. Daarom had ik de Firewall uit gezet, en zelfs ook
helemaal van de computer verwijderd. Maar geen resultaat. In mijn modem heb
ik Port Forwarding en Firewall instellingen nagekeken. Ze staan ook goed.
Extern Bureaublad van huis naar werk kan ik nog wel benaderen, maar
niet van werk naar huis.
Wie hebt een idee wat houd nu de beide verbindingen tegen?
Als er porten in de computer open gezet moeten worden, dan hoe doe ik dat?
Piet van Dongen
2008-03-24 13:09:37 UTC
Ook gekeken naar de Windows Firewal zelf? Uit jouw verhaal haal ik op dat je
het enkel op de router zelf hebt gewijzigd.
Ga naar Configuratiescherm, Windows Firewall.

Hier kan je ervoor kiezen een "uitzondering" te maken voor RDP.

Je kan addionationele testen doen door vanuit de commandprompt het volgende
uit te voeren:

telnet <destionation ip address> 3389 (default)
Als er niets is veranderd aan de netwerkinfrastructuur, dan kan ik me enkel
indenken dat de poort waarop RDP is veranderd op je pc op het werk.

Dit kan overigens bewust zijn gedaan bv. voor het aanscherpen security...

Regards,

Piet van Dongen

MCSA, MCSE, MCTS, MCDBA, MCP
CCA, CCEA, CCSP